Tuesday, December 21, 2010

A Good Dilemma

First & foremost, aku nak panjatkan kesyukuran ke hadrat Ilahi kerana mengurniakan aku isteri yg gorgeous, best etc. dan anak yg sempurna sifatnya.



Now aku nak cerita....



Its pretty obvious that anak aku ni Alhamdulillah comel yg amat. Boleh kata mana jer pegi, ramai jer yg memujinya. Kekadang aku takut gak bile semua org puji, takut ader yg berkenan ngan anak aku ni, terus bwk larik. X ke naya aku ngan Erma nnti.



Ayah aku ader ckp, if dulu time aku kecik..... semua berkenan kat aku, sampaikan kalo ayah ader kije kat KK & tido kat hotel, owner hotel tu siap bagi cekelat 2 bar kat aku. Pegang ler aku kiri kanan tgn aku. So skrg ni, ayah aku ckp...Ayra plak mcm tu utk aku.





Wanted


Disebabkan kecomelan Ayra & keramahannya yg senang nak dgn semua org, ramai yg berkenan nak tlg jagakan. If ramai yg berkenan nak tlg jagakan anak aku ni, korg bayangkan ler mak bapak aku ngan mak bapak Erma plak....siap suruh hantar balik kg. Diorg nak tlg jagakan. Mak bapak aku tu mmg lah, sbb tinggal diorg berdua jer kat kg, lagipon....ni ler cucu sulung & the only cucu yg diorg ader, pantang aku tepon jer....mesti tanye biler nak blk. Especially atuknya...Begitu jugakler mak bapak Erma...Padahal dah ader 3 cucu. But of coz la...Ayra is the only princess among the 3. Yg lagi 2 are boys.... so mungkin lain kot nak compare girls & boys.


The only thing that 'save' Ayra dari dikidnap opah/mak wan/atuks nya adalah Ayra is breastfeeding. So alasan kukuh di situ. If Ayra isap susu tepung, aku ngan Erma mungkin dah xder alasan lain kot. Tp itu utk skrg ni lah coz sooner or later, Ayra akan berenti breastfeeding & start isap susu tepung fulltime plak. So bile tibe time tuh....aku dah xder alasan dah...


As tajuk post ni, it is a dilemma but a good one. Hope when the time come I can come up with a good excuse coz kalo org lain beriya2 nak jaga anak aku, apatah laig aku sebagai ayahnya....







No comments: