Sunday, July 18, 2010

Tahniah Pak Lang!

Aku nak amik peluang nih utk ucapkan tahniah kepada Pak Lang aku, Dr. Hj. Ismail bin Hj. Ahmad ats perlantikan beliau daripada Setiausaha Bahagian Dasar, Kementerian Pertahanan kepada Ketua Setiausaha Kementerian Pertahanan menggantikan YB Dato' Sri Abu Bakar bin Abdullah berkuatkuasa 15 Julai 2010.



Tak lama lagi dapat title Datuk or Dato' ar pak lang aku nih (Insya Allah).



Aku tumpang berbangga ar dgn kejayaan Pak Lang aku nih. If korg nak tau, dialah role model aku dr aku kecik lagi. All thanks to my mum yg crita susah payah mereka adik bradik time nak membesor dolu.

Pak Lang aku ni seorg yg humble & teramatlah down to earth. Walaupon dah berjawatan beso, dia tak suka langsung menunjuk2 or bermegah2 dgn jawatan yg dia ada. Lagi satu sifat dia ni yg aku respek is his independant in doing things. Mak aku cite, time diorg kecik2 dolu, if Pak Lang nak pape, dia takkan mintak dgn atuk (nenek a.k.a mak diorg). Pak Lang akan mencari upah dan dgn duit upah tu, dia beli apa yg dia nak, even menampung duit blajar dia sendiri. Sampai ler dah kawin & dah ade anak, Pak Lang sentiasa maintain his attribute. Time dia nak dpt grad dpt Dr. dolu pon dia blajar sambil bekerja. Adik beradik dia langsung tak tau. Diorg hanya dpt tau when dia dah grad jer. Pak Lang aku gak seorg yg amat sygkan family dia. Tak pernah la aku tgk dia abaikan anak bini dia.

Aku pon dpt buat rumusan kat atas ni pon bkn dari dgr2 crita org jer. Tp dr pengamatan aku yg menumpang kat umah dia time aku study kat UiTM dolu. Byk seh aku terhutang budi dgn keluarga Pak Lang nih. Tak tau ar mcmane nak balas. Thats why when Pak Lang organizing anything i.e. kenduri or open house, aku akan cuba sedaya upaya utk tlg apa yg patut. Time aku dok umah dia, Pak Lang sekeluarga anggap aku ni mcm salah sorg ahli keluarga. Sampai kekadang tuh, naik segan aku seh.

Aku doakan moga Pak Lang berjaya memikul tanggungjawab yg diberikan dgn jayanya which I know he will. Aku juga doakan moga Pak Lang sekeluarga sentiasa bahagia & juga moga dihindarkan dari sebarang kesulitan dalam kehidupan. Amin.

3 comments:

sabya said...
This comment has been removed by the author.
sabya said...

super terharu :'( pagi2 smlm ayah da hilang, rupanya pegi Awat sorg2 ziarah kubur datuk & To'ki. Dimana bumi dipijak disitulah langit dijunjung...

P/S: Mak pon pg China jumaat ni

Cutestamoi said...

Alhamdulillah and congrats to Pak Lang..