Friday, October 29, 2010

Ayra dan kekazennya

Weekend yg lepas, aku blk JB sebab nak hantar mak ngah aku g Haji. Dia dan suaminya bertolak ke tanah suci pagi Sabtu.

Ptgnya, aku bwk ler Erma & Ayra g ke rumah Bitah - adik Erma d pasir gudang. If ikut plan awalnya, aku ngan Pijal - suami Bitah, nak g tgk game Johor FC vs. Negeri Sembilan. Tiket mmg dah ader. Kalo kat JB, stakat nak dpt tiket free...InsyaAllah ble dpt. Tp mungkin disebabkan jerebu yg melanda negeri Johor mcm makin teruk, Allah turunkan hujan yg lebat tghari tuh hingga ke petang.

Aku...kalo lom ader anak...or nak tgk game kat Stadium Shah Alam or Bukit Jalil ker...stakat ujan, sanggup jer aku redah. Tp mengenangkan aku kat JB, ader anak bini & nak jalan jauh esoknya, malas ar aku g stadium. Baik tgk kat umah...ader gak live.

Esoknya... Ayra yg mmg asal pkl 7 jer...automatik jer bgn...pun bgn ar mcm kebiasaannya. Sebok nak main itu main ini. Almaklum ar...umah Pijal ni luas. So puas ar dia nak main. If kat umah aku...mane ader ruang dia nak main sgt.

Bile kazennya, Dek Nor bgn...elok lah diorg main sesama....




Ayra bab amik gmbr dgn ayahnya mmg akan senyum..Jangkit plak kat kazennya



Ni satu perangai Ayra yg aku rasa mcm ikut aku. Suka nak amik menan org. Padahal kat dia lg byk ader....
Ayra der lagi sorg kazen....Dek Ros. Tp Dek Ros kecik lagi, baru 4 bln lebih..So if Dek Ros ader time Ayra & Dek Nor ader...lauk lah Dek Ros diorg kerjakan. Maklumlah...Ayra & Dek Nor dah nak masuk setahun. Mane aci tak?
Korg tertanye ker ngape aku panggil kekazen Ayra ni Dek ni...Dek tu... Ko kena tanya Erma. Dia yg come up with the names. Actually nama Dek Ros is Cyrus Dzulkarnain & Dek Nor is Nor Ilham. So u should know where the Ros & Nor come from 'eh?
Gmbr Dek Ros unfortunetely aku xder. Tp xper...blog ibunya berlambak ngan gmbrnya. Klik jer kat Cik Puan Mira punya blog kat tepi blog aku ni....

No comments: