Wednesday, June 15, 2011

Ayra...




Sejak dah pandai jalan ni, makin banyak akal budak ni. Mulut pon boleh tahan gak celotehnya....

"Ala..", kalau ada benda jatuh tetiba depan dia or tgh bwk brg... Then brg tu terlepas ke.

"Nak!", kalau dia nak pape. If dia xnak pon dia akan ckp "nak" smbil geleng kepala.

If nmpk kucing, dia akan panggil "cat/tat". Dan yg paling baru ni... "cepah cepah", bila dia tau yg dia dah sepah sepahkan barang or menan dia.

If nmpk Dora watak kartun amerika latin ke spain yg ngajar ckp latin tu, automatic dia akan joget smbil ckp "dedit...dedit", translation utk 'we did it' agaknya.

Kalau nak mkn, dia yg first tadah tgn smbil ckp dlm bahasa dia ala2 baca doa mkn... Kadang2 smpai 2 3 kali baca doa time tgh mkn...

Aku masih x paham bahasa dia. Kekadang dia membebel beriya iya. Aku or Erma layankan jer. Lawak kekadang sebab kalau dia berckp tu... siaplah dgn berkerutnya... Tgn tunjuk sana sininya.... Mcm ye..ye je dia ckp tu.

Tp dia completely understand apa yg kitorg ckp. And Alhamdulillah gak most yg kitorg ckp, dia respon positively. Itu yg seronok tgk dia.

So if ada org tanye bile Ayra nak dpt adik? Well... Aku personally ada byk benda nak ajar, tunjuk and kongsi dgn ayra before aku bole proceed with our no. 2. But it doesnt mean that I dont want more kids. Just that I havent finish enjoying my time with Ayra yet to share her with her siblings. Tp kalau dah ada rezeki... Alhamdulillah.

For the time being... Biarlah aku dgn Erma melayan kerenah Ayra dgn seronoknya.... Coz she is really our heart and soul.

posted from Bloggeroid

No comments: