Friday, September 18, 2009

Pendet punye pasal!

Gua pada mulanyer x kesah sgt kecoh2 antara Indon dgn negara kite berkenaan iklan discovery yg ade menunjukkan iklan promotion tourism Malaysia tetiber terselit gmbr org menari pendet. Nak dijadikan cerita, bkn kite yg letak tarian tu dlm iklan tuh. Its Discovery themselves yg letak dlm iklan tu.
Make akhbar indon pon putar belit fakta smpai mcm Malaysia curik tarian Pendet daripada diorg smbik menokok tambah cerita sambil mengungkit kisah lama. Ape lagi, org Indon yg mmg terkenal dgn sikap opennya, terus buat tunjuk perasaan depan Malaysia Embassy. Yg x tahan tuh, siap baling telur ke kem kita!

Bkn stakat tu je, siap nak pegi berperang dgn kite just becoz of Pendet. Gua nak tanye korg lah, korg tau ke tidak ape tu tarian Pendet? Gua pon x tau...wakaka. Abis if most of us Malaysian do not know anything about Pendet, apsal plak kite nak declare yg tarian tu kita punye?

Gua rasalah, ada hidden agenda di sebalik kekecohan ni. Mesti ader somebody yg nak amik kesempatan atas kekecohan antara parti Malaysia.

Di sebabkan inilah, gua memboikot semua barangan Indon especially lagu2 diorg.

No comments: