Tuesday, September 08, 2009

Sapa yang salah?

Gua rasa korg mesti tau cerita yg paling hangat skrg ni kat Selangor. Apa lagi kalau bukan pasal penduduk seksyen 23 bwk kepala lembu sambil berdemonstrasi depan pejabat sekretariat negeri.

Gua ni jenis yg x suka baca paper yg ramai panggil sebagai paper arus perdana i.e. Berita Harian. Bkn x baca langsung. cuma malas nak baca berita kat muka depan smpai ler page 3 - Politik news. Sbb nmpk sgt pro kerajaan. Thats y gua suka baca newsportal online i.e. malaysian insider, malaysiakini or malaysia today. Kalau baca paper pon...gua suka baca paper The Sun. Paper ni dok atas pagar. So belah mana2 yg buat salah or bagus, dia komen sebagusnye...

Back to the story of the cow head... Ada 1 artikel tulisan YB Dato Khalid Samad. Dia ni adik kepada Dato Shahrir Samad. Abg Umno, adik PAS. Adik menang pilihanraya, abg pon sama. Cuma abg tarik diri dari bertanding peringkat tertinggi Umno. So adik ler tgh glamer skrg ni. Gua xkan siarkan full artikal dia ni kat blog gua. If korg nak baca, klik ar sini.

Cuma gua nak komen sket psl ape yg dia tulis:

Kami dituduh tidak mahu mendengar pandangan penduduk. Yang hadir pada hari tersebut melihat secara jelas siapa sebenarnya yang tidak mahu mendengar.
Ini boleh dibuktikan melalui video clip yang tersiar di beberapa blog. Hanya blog Umno yang tidak mahu menyiarkannya kerana tahu ianya hanya akan memalukan mereka. Semua tahu yang berperangai sedemikian bukan ahli PAS dan bukan PKR. Nafikanlah berapa kali sekali pun, rakyat tahu ini perangai Umno.
Saya diberitahu juga ada pihak yang mendakwa bahawa mereka yang
terlibat membuat kacau semasa sesi dialog tempohari adalah terdiri dari ahli PAS dan PKR. Sekiranya benar, maka saya cadangkan mereka ini dihadapkan di bawah lembaga disiplin parti, dipecat dan sekiranya didapati bersalah dikenakan tindakan dibawah akta hasutan. Dalam masa yang sama, saya juga berharap jika ada ahli Umno yang terlibat sama, maka mereka juga dikenakan tindakan yang sama. Mahukah mereka melakukan perkara yang sama sekiranya benar-benar yakin?


Sebagai seorg wakil rakyat yang mewakili PAS, mcm ni ker komen dari org yg patutnye bagus dari ajaran agamanye? Gua pon tau if tulis mcm ni, maknanya gua MEMFITNAH org. Betul ke semua yg berdemonstrasi tuh org Umno? Ada bukti ke? Kalau stakat x siarkan kat blog Umno video clip demo tuh, bole consider Umno yg mastermind demo tuh...Then boleh x gua ckp IF dia x siarkan tentang pengeboman kat Indonesia masa MU dtg ke Msia hari tuh, PAS dalang disebalik pengeboman itu? Dah tentu lar x boleh, kan?

On another note, agaknye org PR ni, kalau ader org demo psl kelemahan diorg. Terus ar tuduh org Umno or BN. Tp bile diorg berbaring depan rombongan di Raja Perak, xper? Apa semua ni?

One more thing, dia ada kata psl if ahli PAS or PKR yg didapati terlibat dlm demo tuh, dia CADANGKAN utk dikenakan tindakan. Why CADANGKAN? Why x terus siasat dan ambil tindakan. Walk the talk, man! Ape janji kerajaan PR b4 Pilihanraya lepas? X kan dah lupa, kot?

Now since org ramai dah tau kes demo ni, ape inisiatif kerajaan PR? Gunakan isu ni utk pilihanraya Bagan Pinang. Sapa yg suka bangkitkan hal perkauman skrg ni? Kg Buah Pala apa cite? Apsal kerajaan PR di Penang senyap jer? Xkan x reti nak setelkan, kot? Alasannya - kerajaan sebelum ni yg buat masalah, so kerajaan persekutuan kena masuk campur.

Bila xble settle problem, tuding jari ke org lain. Mcm ni ker nak tadbir negara ni? Tu baru tadbir negeri, kalau tadbir negara...MasyaAllah. X tau ler apa jadi pada Malaysia.

Gua x kata PAS ni parti yg teruk. If korg baca posting blog gua sblm ni, korg mesti tau mcmane gua punye stand.

By the way...dah bape lama PR mentadbir Kedah, Selangor & Penang? Lupa nak masukkan Perak. Korg x penah terpikir ker mcmane warga kerja Majlis Perbandaran or Majlis Bandaraya or senang kate warga kerja kerajaan negeri? Mcm2 cite gua dgr...most of it berita x baik jer. Ader tgk rumput2 tepi jalan & sampah2 yg x dikutip? Apa kata korg pegi tgk or tanye warga kerja kerajaan negeri tuh... Agaknye... apalah kata mereka, yek?


No comments: