Saturday, June 06, 2009

Akhir Zaman.....


Yes....kitelah umat akhir zaman. Umat Nabi Muhammad S.A.W. Bersyukurlah ke hadrat Ilahi, kite dilahirkan ke dlm keluarga yg sememangnye menganuti Islam. Setiap ape yg telah, sedang & akan berlaku telahpun ditetapkan oleh Nya. Terpulang kepada kite utk bertaqwa kepadaNya ataupun terus lalai eventho segala petunjuk telahpun Allah hamparkan di kaca mata kite.


Yup... Gua mmg dangkal dlm ilmu agama. Byk seh kena perbetulkan diri gua nih. Mmg semua manusia dilahirkan utk menjadi khalifah di bumi Allah ni. Tp if diri sendiri pon x ble, mcmane nak tadbir sebuah kerajaan bernama "keluarga"? Apatah lagi those politicians or GM, MD, CEO yg mentadbir kerajaan masing2. Be it a company or state or a country.



X tau ngape, gua tertarik gile nak (past tense) beli buku bertitle " Yakjuj & Makjuj: Bencana Di Sebalik Gunung". Maybe coz the title seems to be somesort of interesting agaknye... Dah bp bln la if gua & Erma g MPH, gua berjaya menghalang diri gua dari beli buku yg gua sendiri x pasti gua ble abiskan ke x. Tp akhirnya gua mengalah awal bln nih...Gua belik jugak...hehe
Gua still in progress membaca buku ni...slowly. Byk sgt fakta (yg gua x sure betul ke x) yg gua kena consume or digest utk memahami the writer punye understanding. Once finish, gua akan publish the review k.....

No comments: