Sunday, June 28, 2009

Bz weekender!: Part 6

Utk meneruskan ke'bz'an weekend gua, this weekend themenye pulak: BIL wedding event.


This weekend or to be specific, Friday morning my wife's family (kecuali Bitah) pegi ke Felda Tersang 3 utk majlis perkahwinan Abang ipar gua. Well dia punye aturcara majlis is:

  • Selepas Asar 26.06.09: Nikah.

  • Selepas Isyak 26.06.09: Tahlil then majlis berinai utk pengantin perempuan.

  • 1pm 27.06.09: Bersanding.

Pemergian kami di sertai oleh kazen abah, Wak Yahya sefamili. Ucapan ribuan terima kasih kepada Pn. Sabariah sekeluarga yg membenarkan rumahnye yg gile selesa utk dijadikan rumah sanggah kami selama 2h1m.

Majlisnye simple jer. Alhamdulillah, semuanye berjalan lancar. Bg yg suke makan ikan patin like Wak Yahya, mmg heaven ar dtg ke majlis ni. Mmg diorg jamu ikan tu jer. Mmg kurang ayam, but alot of dagings.


Alhamdulillah gak by noon Sabtu tuh, 3 adik mak slmt smpai bg meramaikan rombongan abg ipar gua yg jugak disertai kgkawannye skali. Jadi ramai jugak ler rmbgn pengantinnye... antara perkara yg x ble gua lupakan is upacara menepung tawar lead by the pengantin themselves & tambah gempaknye gua pon being invited utk menpung tawar gak. My 1st experience ar kiranye.



So after the majlis end, we have to rush back to KL coz kena pg another wedding: Wedding anak Big boss Erma kat dewan perdana felda. From my BIL simple wedding, we were transform for an exclusive event. Meme exclusive ar... siap live percussion band. Gua tersentuh dgn upacara pembukaan by Imam Masjid (x hengat masjid mane) pabile mempelai masuk ke dewan. The food were ok. Gempak seh!... siap ader Hunny Madu nyanyi lagu lagi. Rupenyer pengantin prmpuan tuh penah buat girl group ngan Hunny Madu. Kire Hunny MAdu ni wakil blah bride ar. Blah groom plak, mmbr rapat dia buat performance, Dr. Kamal. I guess after his performance, ramai ler gadis2 yg jatuh cinte ngan Dr. Kamal nih... Btw....at last ive met my wife bosses. I hope I've give a good impression to them for Erma's sake.

Sepatutnye after my BIL wedding, mak & adik ipar gua yg paling bungsu: Ojed akan terus ke Parit Raja bagi membantu aper yg patut disana sehinggalah ke majlis wedding kazen ema nx weekend, but last minute change of plan: my MIL blk kg teman abah gua. Since risau tgk abahnye kena drive, Acik mengoffer diri to drive the car blk kg & blk kl naik bas later...

So tinggal lah ojed kat umah gua. So die sorg jer la wakil family kitorg ke Parit Raja dulu. For me & Ema plak, kitorg akan ke sana friday night ar....

Hope umah tu dah siap ler... Latest news! rumah tuh dah siap. Alhamdulillah. tgh proses mengecat n pasang tingkap & pintu.

No comments: