Friday, March 12, 2010

Ayra Ashadeeya


Aku sungguh berbangga dgn anak aku.
Skrg dia dah 4 bln stgh. Eventho die blm merangkak, tp aku suka tgk dia rajin belajar nak telentang sendiri. Skrg ni Ayra tgh sebok nak bgn sendiri. Aku or Erma pegang tgn Ayra, then Ayra pun beriya2 nak angkat bdn dia..so cute..
Ayra jugak dah kenal orang....
Actually kenal ayah dia je... (Ada potential nak jadi anak ayah..ala...daddy's girl...huhuh). Biler aku blk kijer, aku agah dia, tersengih2 tgk aku. Memulanya ingat dia sengih sebab kena agah...but lama-kelamaan nmpk yg dia ni mmg bila nmpk aku jer... terus sengih..Bangga nye. Nmpak Erma? tak sengih. tp akn follow jer tgk Erma g mane... Mungkin dia ingat mommy dia utk nenen jer kot..hehe. Sbb bile nangis haus nak nenen, dpt kat mommy dia jer..terus senyap.
Ayra ada style nak nenen...
Most yg tak kenal lagi dgn Ayra mesti terkujat tgk style anak aku nak nenen or lebih specific lagi..cara dia amik mood nak nenen. Mcmane? hehe... dia mesti nangis dulu then menyerbu nenen like no tomorrow (Hm..I wonder Ayra following who's footstep..hehe). Hehe.. Ramai ler cam pelik tgk Ayra time nak nenen. MIL aku siap tanye tgnnyer tersepit ker tercubit ker ape ker yg buat Ayra nangis...hehe
Ayra dah panjang...
Tinggi lar..Disebabkan asyik baring jer, itu yg aku kekadang ckp Ayra ni dah panjang. Walhal patutnya tinggi.hehe. Psl pipi..toksah ckp ar...mmg gebu. Penah ar sekali, pipi Ayra kena cubit ngan budak umor 1 & half years old. Tau jer la bebudak if cubit pipi kan dgn penuh smgt. Aper lagi nangis ar anak aku...Nangis bkn mcm biase..nangis siap teresak2 lagi...kesian Ayra. Nak wat mcmane..pipi mmg gebu..
Ayra dah chubby...
Nak wat mcmane...aku n erma time kecik dolu pon same...so the apple not fallen far from the tree.
Ayra tak takut dgn org....
Sesapa nak pegang Ayra pun bole..Dia tak kesah. Kecuali time dia nak nenen ar... Kompem aku pon Ayra tak layan. Aku ingat sebab dia tak kenal orglah sbb tu dia tak kesah sesapa pegang dia. Tp mengikut mak aku..dia mmg ok dgn org. So senang ar aku n Erma nak pas kat sesapa time kenduri ker mkn2 ke coz dah tentu ramai yg nak pegang dia...hehe.
Aku rindukan Ayra....
Mcmane aku rindukan mak dia time bercinta dulu (skrg pun masih lagi....) mcm tu ar aku rindukan anak aku. Ko bygkan...tgh sesibok aku bekerja, aku ble teringat anak aku nih...Then mula la ngagau carik gmbr dia dlm phone aku. Nasib baik aku byk amik gmbr dia dgn hp aku. Kalau tak.. mau aku blk umah nak hilangkan rindu aku pada Ayra. Tak tau ar mcmane kalau Parents aku or Erma or Erma bwk Ayra jejauh n lelama dari aku..Mau gile agaknye..hehe
Ni br anak 1st... kalau ader rezeki lagi dpt anak lagi ntah mcmane ar..agaknya...
Syukur Alhamdulillah aku dah ada anak....