Tuesday, March 23, 2010

Manchester United 2 - 1 Liverpool: We are not arrogant, we are just better


Celaka Howard Webb!

Knape bagi penalti pada valencia, kan dia jatuh dalam kotak D kena tarik dgn mashimaro? Knape dia tak bagi kad time Mashimaro pegang tgn valencia dr luar kotak D? mesti semua org puas ati. Pas ni semua sentuhan dlm bolasepak akan di kira foul. mesti semua puas ati..terutama fan liverpool.
Tapi takpe... Reina dapat tahan penalti Rooney. Reina tetap penjaga yg bagus dealing dgn penalti.

Tp Reina terlupa.... dah nak jd cam kata Tun Mahathir plak " Melayu mudah lupa"....yg penalti dia selamatkan bknlah penalti shootout tetapi penalti dlm 90min game...Dgn senang ati Rooney menjaringkan gol setelah Reina menampan sepakan penaltinya back to Rooney.


Maka Rooney berjaya akhirnya menjaringkan gol ke atas Liverpool. Tiba2 aku baru teringat post aku sblm ni... kena la aku carik Jersey United dgn nama Rooney..hehe..

Pujian melangit juga patut diberikan kepada Gerrard... Iye beb! Gerrard ada main game tuh..bkn Lucas jer yg ko tak nmpk..aku pun tak tau yg Gerrard main...Pujian tu utk apa? Pujian kerana terus setia dgn Liverpool walaupun tak pernah merasa menjulang piala BPL. Mungkin selepas World Cup ni dia akan berubah fikiran...mengikut Benitez ke Real Madrid dan kembali menjalinkan hubungan dgn alonso dan of coz teman tapi mesra - Cristiano Ronaldo.

Aku tetap kagum kat Torres. Dia mmg antara pemain yg aku suka sblm dia join Liverpool. Tp syg...aku skrg suka gak kat Torres...tp suka gelakkan Torres yg emo smpaikan tmpt nak amik penalti pon dia nak sepak....seakan-akan seorang budak yg merajuk tak dpt eskrem...



Aku tak puas ati dgn Park Ji Sung.... Nape MU dpt player yg tak abis kederat cam Park? Dah la arituh marking Pirlo tak hengat...tup tup Fergie bg dia 'roaming midfielder' plak. Baru aku perasan...sbb tu ler Gerrard tak nmpk pun maen dlm game tuh...ntah2 Park marking dia... Nyudahnye...Park yg score the winning goal..Tp dia mmg deserve gol tu...hasil kederat tak sudah...

Fletcher? AKu dah kabo byk kali...mamat ni mmg suka menyusahkan team pihak lawan jer...asal nak serang jer..ader je la mamat ni kat bawah...tackle plak..bkn kecik2 anak. kalo ble semua org nak dia tacklekan...tp Fletcher makin bijak..tu yg menyusahkan tu... Fletcher, Rooney, Nani, Evra, Da Silva brothers, Evans, dan ramai lagi budak2 reserve MU masih budak2 lagi...

Dan paling aku tak puas ati ialah kat Vidic. Apsal b4 ni, tiap2 kali game lwn Liverpool mesti kena kad merah..tp kali ni tak dpt plak...ish... tu yg aku kata Howard Webb ni teruk...
Susah sgt.. pas ni panggil Subkhiddin jd ref la. kompem semua penyokong BPL kat Mesia ni sokong Ref plak instead of tim BPL. Itupon kalau korg kenal sapa Subkhiddin tuh...

No comments: