Tuesday, February 17, 2009

Exora diberi nama...

Hm.. bagi yg blm tau, itulah nama MPV baru Proton. Bakal di lancarkan awal bulan April 09. Dgn kapasiti 1.6 dan muat 7 org. Its worth it utk sebuah MPV yg akan di pasarkan pada harga RM80K.

Bagi gue.. if let say gue nak beli, gue akan tunggu once Exora are equip with Campro Turbocharge CPS engine which going to launch as facelift utk Exora - target by next year. Utk maklumat lebih lanjut, tgk ler posting gue yg terdahulu. Disamping itu, inilah gmbr yg dirakam oleh salah seorg dr 20 pekerja Proton yg dikuarantin kerana leaking the photo in the internet.

Start dari sabtu lepas, org ramai dah ble buat booking dgn RM1K sahaja. Proton announce yg mereka akan buat +-3.5K unit sebulan. If ikutkan di awal2 dahulu, Proton nak buat around 5K units per month. Tp setelah mengambil kira keadaan ekonomi semasa, Proton dah rendahkan volume Exora.

Bagi mereka yg nak beli Exora, jgn risau ttg pendapat dahulu ttg kereta prootn yg kena tunggu 2nd or 3rd batch baru beli kerana takut 1st batch ader byk problem. Proton menjamin yg Exora adalah model mereka yg terbaik dari segi kualiti. Percayalah sbb gue tau developmentnyer mcmane. Proton dgn usahasama dgn Lotus (LEM) memantau perkembangan semua parts. X kira ler part tu supply dr vendors ke Proton ker MMC ker. Semua die follow up by weekly basis.

So bagi Dato' Syed Zainal, his expectation is high on this MPV. Dr semua aspek. As this is of coz Malaysia official 1st MPV.






No comments: