Thursday, April 15, 2010

A few minutes...


Aku masuk kije pkl 8am.

If dari umah lama... aku perlu keluar dr umah b4 7am utk reach opis b4 8am. Dah mcm pegi skolah plak rasanya. If aku kluar slps 7am, aku akan kompem sangkut dan smpai opis lmbt.

Skrg pulak, aku perlu keluar dari umah b4 7.20am. If aku kluar lebih dr tu.. kompem aku akan sgkut.....


dan akan smpai opis lmbt...
Yg aku nak cerita ni.. it take just a few minutes utk sesuatu berubah. Dari tak jem ble jem.. Dari kosong ble jadi penoh. Takkan ar memasing kat taman umah aku ni pakat kua pas 7.20am kot?
Mustahil..but itulah yg aku hadapi tiap2 ari. Ntah pape. Kalo beza aku kua dr umah dlm stgh jam or 40 min ka...aku ble accept. Tp ini tidak...just a few minutes jer... and the whole road will be swamp with cars...
Lagi satu...Aku paling pantang if ader keta nak selit dari kiri or kanan lane masuk depan aku without giving any signals... Rasa cam nak pecut and langgarkan je keta mamat tuh.... Org tgh sebok beratur pjg2...ko sesenang jer nak selit sini.... selit sana.
Rasanya jlnraya kat Msia ni perlu di lebarkan and buat mandatori setiap lane ada 2 instead of 1 lane. Barulah tak nmpk insiden selit menyelit or potong memotong. Kalo tak...abis ar keta.











No comments: