Wednesday, January 07, 2009

Bz weekender!

Fuh… what a hectic weekend!

On Sat morning send my FIL (shortform which my wife and friends use) to LCCT. Pergi Jogja visiting sanak sedare di sana… besh nyer.

About 1pm after FIL check-in, drive to JB for about 3 ½ hour. Stop by kat R&R Ayer Keroh for lunch. Mkn ler A&W. Xder le sedap sgt die punye burger but the Root beer mmg best! And then R&R Pagoh for nature call. Sesampainyer d jb, trus g tgk adam (my nephew) yg still kat hospital Stn Ismail. Kesian tgk die. Mintak² la die bole kluar cepat dengan keadaan sihat walafiat. Amin. My wife sedih sgt bile tringatkan Adam. Hope Bitah and Pijal tabah ler hadapi dugaan ni. Kitorg akan sentiasa doakan kesihatan korg sekeluarga.

Then pas tgk Adam, trus ler ke umah m ngah kat Gertak Merah. Pkl 10 gak ler smpai coz dinner ngan Pijal & Bitah dulu, pastu singgah ler umah diorg gak coz drop kan present diorg yg tinggal kat kg. Smpai dh dpt anak, present kawin still ader lg x amik. Hehe.. nak buat mcmane. Kg kat Selama, Perak. Tinggalnnye di Masai, JB. Penat betul. Pkl 11 lebih trus tido.

Sunday plak g shopping at AEON Tebrau City. Plan by my wife & Yan. Memula plan kitorg 2 family jer yg pegi. Skali M ngah & Pokde, my mum and shidah, K Ina sefamily and Epi pon join the crowd. So ramai ler yg pegi jdnyer. 4 keta overall. I didn’t buy anything pon coz x der pape yg perlu d beli. We all have lunch kat Jusco food court. X interesting sgt pon die punyer food. Me and my wife opted to eat western food. She had a fish & chip where as I ate chicken chop jer.

After penat pusing2, about pkl 4 blk ar kitorg ke Gertak Merah. But kitorg stop by hospital hantar air Zam zam utk Adam. Hope he will be fine. Mlm tuh aper lg, main ps2 ar ngan epi smpai pkl 2am kot. Mamat tuh dah ler kije, selambe jer ble main game lelama. If dolu2 ar, jgn harap are pi nak bgn awal if tido lmbt. Tp since dah berkerjaya ni, dah bole pon bgn awal.

After hantar my sis to her school and lepak2 kat umah m ngah, after lunch kitorg gerak ler blk ke KL. But kitorg telah d amanahkan membawa what my m ngah call ‘bunga goyang’ for Azri wedding nanti. Mak pon kirimkan 2 beg utk d bawa ke gemas. So kena ar pit stop d gemas b4 trus blk kl. Smpai sgmt, beli lauk for dinner d gemas ngan ayah. My wife terjebak bershopping di Winson Heng sbelah Upwell Beli sandal la etc. Smpai gemas pond ah pkl7.40. Owh! 1 thing important to mentioni is that my wife drive dr jb smpai ler gemas! Thanks syg. Bukan senang nak suroh die drive jejauh. Hehehe…..

So pas dinner ngan ayah, kitorg gerak blk ke KL (I’m back to become the supir). And reach home at 10.50pm. Mmg hectic ler weekend nie. Eventhough amik cuti ari isnin pon lepak gak… Smpai2 jer umah, wa trus ler landing kat sofa dpn tv. Lepak seh! heheh

No comments: